Regulamin sklepu Vino&more
I. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin platformy vinoandmore.pl (zwany dalej „Regulaminem”) określa zasady i warunki korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach platformy dostępnej w domenie vinoandmore.pl (zwanej dalej „Platformą”).
- Administratorem jest Vino&more sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (ul. Pasłęcka 16c/15, 03-137 Warszawa), wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001113205, posiadająca NIP 5243010521 (zwana dalej „Administratorem”).
- Platforma przeznaczona jest wyłącznie dla osób, które ukończyły 18 rok życia.
- Administrator posiada ważne zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych, przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży nr 178/W/2024 rejestr 70/753/2024
- Z Administratorem można kontaktować się pod adresem wskazanym w ustępie 2 powyżej, a także pod adresem e-mail: info@vinoandmore.pl.
- Miejscem zawierania umów sprzedaży towaru w ramach Platformy z Administratorem jest punkt sprzedaży położony w Warszawie, przy ul. Pasłęckiej 16c/15.
- W celu korzystania z Platformy niezbędne jest posiadanie komputera bądź innego urządzenia, posiadającego dostęp do internetu oraz wyposażonego w standardowe oprogramowanie służące przeglądaniu i korzystaniu ze stron www (np. Internet Explorer, Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera lub Safari w aktualnej wersji), a także dostęp do prawidłowo skonfigurowanej poczty elektronicznej, której adres został wskazany podczas rejestracji przez klienta Platformy.
- Wszystkie informacje zawarte w ramach Platformy, odnoszące się do sprzedawanych towarów (łącznie z cenami), nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
- Regulamin dotyczy usług świadczonych przez Administratora łącznie w ramach Platformy. Usługi w ramach Platformy nie są świadczone oddzielnie. Rezygnacja z jednej usługi pociąga za sobą rezygnację z pozostałych usług Platformy.
II. Klienci
- Klientami Platformy (zwanymi dalej „Klientami”) mogą być osoby, które ukończyły 18 rok życia, a także osoby prawne oraz jednostki organizacyjne niebędące osobą prawną, którym przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, a które dokonują lub zamierzają złożyć ofertę zakupu lub korzystają z innych usług Platformy.
- Klient zobowiązany jest do przestrzegania wiążących go postanowień Regulaminu.
- Klienci zainteresowani posiadaniem konta w Platformie mogą wypełnić formularz rejestracyjny dostępny na stronach Platformy podając wymagane dane w tym swój adres e-mail, imię, nazwisko, datę urodzenia, telefon do kontaktu, adres do doręczeń, NIP (opcjonalnie) oraz akceptując Regulamin.
- Na wskazany przez Klienta adres e-mail zostanie przesłana wiadomość informująca o rejestracji oraz inne wymagane prawem informacje.
- Klient nie może złożyć oferty zakupu towaru w ramach Platformy bez dokonania rejestracji w Platformie.
- W wyniku prawidłowo dokonanej rejestracji Klient otrzymuje również dostęp do utworzonego dla niego zbioru danych (zwanego dalej „Kontem”), z którego może korzystać po podaniu zgłoszonego Administratorowi adresu e-mail oraz hasła (logowanie). Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie prowadzenia Konta jest zawierana pomiędzy Klientem a Administratorem z chwilą otrzymania przez Klienta dostępu do utworzonego dla niego Konta.
- Konto zawiera dane Klienta podane przez niego w formularzu rejestracyjnym oraz historię jego zakupów w ramach Platformy.
- W przypadku jakichkolwiek zmian danych umieszczonych w Koncie, Klient zobowiązany jest do niezwłocznego ich zaktualizowania korzystając ze stosownego formularza dostępnego na stronach Platformy. Klient odpowiada za wskazywanie danych niepełnych, nieaktualnych bądź nieprawdziwych bądź brak stosownych aktualizacji swoich danych.
- Klient będący osobą fizyczną korzystającą z Platformy w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą lub będący osobą prawną lub jednostką organizacyjną, niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, może dokonać rejestracji oraz innych czynności w ramach Platformy poprzez osobę upoważnioną do realizowania w jego imieniu wskazanych czynności. Zabrania się składnia ofert zakupu towarów oraz dokonywania logowania na dane podmiotów, bez należytego umocowania od osób uprawnionych do działania w imieniu tego podmiotu.
- Klientowi nie wolno udostępniać innym osobom możliwości korzystania z Konta, w tym ujawniać hasła służącego dostępowi do Konta. Klient zobowiązany jest zachować hasło do Konta w tajemnicy i zabezpieczyć je przed ujawnieniem. Klient jest zobowiązany niezwłocznie poinformować Administratora, jeśli dane dostępowe do Konta zostały przejęte przez osoby trzecie i wyjaśnić okoliczności ich przejęcia.
III. Zakupy w ramach Platformy
- W ramach Platformy publikowane są informacje o towarach, w tym o ich cenie.
- Dokonanie przez Klienta wyboru towarów oraz potwierdzenie woli ich zakupu stanowi ofertę do zawarcia umowy sprzedaży w ramach Platformy (zwaną dalej „Zamówieniem”).
- Klient dokonuje wyboru towarów poprzez dodanie wybranych towarów do wirtualnego koszyka. W wirtualnym koszyku widoczna jest cena brutto towarów. Umieszczenie towarów w wirtualnym koszyku nie wiąże się z ich rezerwacją. W przypadku wyczerpania ilości dostępnych towarów przed zatwierdzeniem Zamówienia przez Klienta, Administrator zastrzega, że Zamówienie nie zostanie przyjęte do realizacji.
- Po dokonaniu wyboru towarów, a przed dokonaniem płatności, Klient zobowiązany jest do wypełnienia elektronicznego formularza poprzez podanie wymaganych danych koniecznych do kontaktu lub odbioru towarów przez podmiot upoważniony przez Klienta.
- Klient ponosi odpowiedzialność z tytułu wskazywania danych niepełnych, nieaktualnych bądź nieprawdziwych.
- Po potwierdzeniu Zamówienia przez Klienta, Klient otrzymuje od Administratora w drodze korespondencji elektronicznej potwierdzenie złożenia Zamówienia na wskazany w Zamówieniu adres e-mail wraz z wszelkimi istotnymi elementami Zamówienia, w szczególności z informacją o całkowitej cenie zamówionych towarów. Brak otrzymania potwierdzenia złożenia Zamówienia przez Klienta oznacza, że Zamówienie nie zostało przyjęte do realizacji, a umowa sprzedaży nie doszła do skutku. W przypadku, gdy tylko część Zamówienia została potwierdzona, wówczas dochodzi do zawarcia umowy tylko, co do potwierdzonych towarów. W przypadku, gdy Klient nie jest zainteresowany zawarciem umowy na część towarów wówczas może od umowy odstąpić w terminie do 14 dni, licząc od dnia otrzymania przez Klienta zakupionych towarów.
- Jeśli Administrator nie może spełnić świadczenia w całości z uwagi na to, że towar nie jest dostępny, bądź z uwagi na nieprzewidziane okoliczności nie został dostarczony do Administratora bądź uległ uszkodzeniu bądź utracie wówczas Administrator niezwłocznie zawiadomi Klienta oraz zwróci mu otrzymaną cenę albo spełni świadczenie zastępcze o takiej samej wartości jak uiszczona cena – według wyboru i za zgodą Klienta.
IV. Formy płatności
- Klient ma możliwość wyboru form płatności:
- płatność on-line dokonywana przez Klienta w postaci elektronicznej z wykorzystaniem sposobów płatności udostępnionych przez wyspecjalizowaną instytucję płatniczą, z którą Administrator zawarł umowę.
- W przypadku wyboru płatności za pośrednictwem kart płatniczych z funkcją płatności internetowych lub przelewów bankowych Klient zostaje przekierowany do strony internetowej umożliwiającej dokonanie elektronicznej płatności.
- Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem serwisu Paynow.pl lub PayPal.com. Obsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi:
- operator płatności PAYNOW – mBank S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Senatorska 18, wpisanego do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, nr KRS 0000025237, NIP: 526-021-50-88, REGON: 001254524 (zwany dalej „PAYNOW”). Warunki płatności online określa PAYNOW na stronie https://www.paynow.pl/.
- PayPal.com – spółka PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A., 5. kondygnacja 22–24 Boulevard Royal, L-2449, Luxembourg.
- Podana cena brutto towarów obejmuje podatki oraz wszystkie opłaty wymagane przez przepisy obowiązującego prawa. Koszty ewentualnego transportu towarów wskazywane są odrębnie.
- Dokonanie nabycia towarów przez Klienta jest wystawieniem dokumentu rozliczeniowego przez Administratora.
- Administrator może przyznać Klientowi rabat lub bon rabatowy na zasadach opisanych w ramach Platformy. Zgromadzone rabaty mogą być wykorzystane przez Klienta wyłącznie na zakup towarów. Wartość rabatu umniejsza cenę, którą Klient uiszcza za towar. Rabaty można łączyć tylko wówczas, jeśli jest to wyraźnie na nich opisane. Rabaty nie są zbywalne ani nie podlegają zamianie na świadczenia pieniężne.
V. Odbiór towarów
- Administrator nie zapewnia dostawy zamówionych towarów. Dostawa towarów jest transakcją niezależną od umowy sprzedaży towarów i zostaje dokonana wyłącznie na warunkach określonych odrębnie przez Klienta.
- Klient zobowiązuje się do odbioru zamówionego towaru w puncie sprzedaży w Warszawie, przy ul. Pasłęckiej 16c/15 w dniach i godzinach otwarcia punktu sprzedaży wskazanych w ramach Platformy.
- Informacja o gotowości Zamówienia do odbioru będzie przesyłana Klientowi na wskazany przez niego podczas składania Zamówienia adres e–mail. Osoba dokonująca odbioru towaru obowiązana będzie podać imię i nazwisko Klienta oraz numer Zamówienia.
- Zamówienie będzie gotowe do odbioru przez 7 dni, licząc od momentu powiadomienia o gotowości Zamówienia do odbioru. Jeśli z jakiegoś powodu Klient nie ma możliwości odebrać Zamówienia, może skontaktować się z Administratorem poprzez pocztę elektroniczną lub telefonicznie, aby skorzystać z opcji wydłużenia terminu odbioru o 7 dni.
- Nieodebrane w terminie Zamówienie zostanie anulowane (w tym płatność zostanie zwrócona). Jeśli Zamówienia nie będą odbierane z punktu sprzedaży, możliwość składania Zamówień może zostać zablokowana.
- Klient może odebrać towar osobiście lub za pośrednictwem innego, upoważnionego przez Klienta podmiotu. Klient może przy tym skorzystać z usługi odbioru poprzez upoważnienie współpracującego z Administratorem podmiotu lub wskazać inny podmiot, który odbierze zamówiony towar z punktu sprzedaży i dostarczy go do Klienta. Koszty odebrania Towaru przez firmę kurierską, które Klient ponosi oprócz ceny za Towar, są podawane na Platformie przy składaniu Zamówienia.
- W przypadku wybrania przez Klienta opcji odbioru Zamówienia za pośrednictwem innego, upoważnionego przez Klienta podmiotu, wydanie towaru Klientowi następuje w momencie wydania przez Administratora zamówionych towarów. Zaznaczając w treści Zamówienia opcję odbioru towaru za pośrednictwem innego podmiotu, Klient oświadcza, że upoważnia osobę z tego podmiotu do odbioru towaru w jego imieniu. Klient może wybrać opcję odbioru Zamówienia poprzez upoważnienie do odbioru podmiotu współpracującego z Administratorem i nadania przez ten podmiot przesyłki do doręczenia na warunkach dostawy określonych w ramach Platformy zaproponowanych przez współpracującego z upoważnionym podmiotem przewoźnika. Administrator przekaże podmiotowi wpłaconą przez Klienta kwotę za dostarczenie przesyłki.
- Uprawnionymi do składania Zamówień oraz do odbioru towarów są wyłącznie osoby: pełnoletnie, trzeźwe w chwili składania zamówienia i jego odbioru, którym na podstawie art. 15 ustawy o wychowaniu w trzeźwości nie zabrania się sprzedaży napojów alkoholowych, które nie dokonują zakupu alkoholu celem dalszej odsprzedaży. Potwierdzenie Zamówienia przez Klienta jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia, że Klient bierze na siebie odpowiedzialność za odbiór zakupionego Towaru przez uprawnioną osobę. W razie wątpliwości Administrator zastrzega sobie możliwość weryfikacji wieku poprzez żądanie okazania dokumentu tożsamości. Klient zobowiązuje się, że osoby odbierające w jego imieniu zamówione towary będą spełniały warunki określone w zdaniu poprzedzającym. Sprzedawca zastrzega, iż osobom nietrzeźwym lub niepełnoletnim zamówione napoje alkoholowe nie zostaną wydane przez kuriera. W przypadku zaistnienia powyższego zdarzenia, Sprzedawca złoży w terminie 3 dni, od dnia stwierdzenia tych okoliczności, oświadczenie o odstąpieniu od umowy i zwróci Klientowi wpłacone środki pieniężne, potrącone o koszty dostawy. Kurier uprawniony jest do sprawdzenia pełnoletności osoby odbierającej Towar.
- W przypadku podania przez Klienta błędnych lub niekompletnych danych, uniemożliwiających dostarczenie przesyłki, czy też w przypadku nieobecności Klienta lub osoby uprawnionej do odbioru przesyłki, kosztami dodatkowej dostawy zostanie obciążony Klient pod warunkiem wyrażenia przez niego zgody na dodatkową dostawę. Koszt ten równy będzie kosztowi dostawy przypisanemu pierwotnie danemu Zamówieniu.
VI. Postępowanie reklamacyjne
- Klient może złożyć reklamację wobec Administratora, w szczególności w przypadku jeżeli działania Administratora przewidziane w niniejszym Regulaminie są realizowane niewłaściwie lub niezgodnie z postanowieniami Regulaminu, a także w przypadku niezgodności towaru z umową.
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym. Dla Umów Sprzedaży zawartych do dnia 24 grudnia 2014 roku podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego osobą fizyczną, który nabywa Produkt w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą, z tytułu niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.).
- Reklamację można złożyć w dowolnej formie, w tym formie elektronicznej na adres info@vinoandmore.pl lub w formie listu poleconego na adres Administratora.
- Reklamacja powinna zawierać: imię i nazwisko lub nazwę firmy, dane kontaktowe, opisanie transakcji, której reklamacja dotyczy lub innych okoliczności uzasadniających reklamację, a także konkretne żądanie Klienta związane ze składaną reklamacją. W przypadku jeśli reklamacja dotyczy towaru wraz ze złożeniem reklamacji należy zwrócić towar podlegający reklamacji pod adresem ul.Pasłęcka 16c/15 na koszt Administora.
- Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji, Administrator zwraca się do Klienta na wskazany przez niego w reklamacji adres korespondencyjny lub adres e-mail o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
- Administrator rozpoznaje sprawę w terminie 14 dni od daty otrzymania reklamacji. Klient otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji na podany adres e-mail lub na podany adres korespondencji (zgodnie z życzeniem Klienta). W przypadku odrzucenia reklamacji Administrator powiadomi o tym Klienta podając powody tej decyzji.
- Administrator nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.
- Zwrot należności nastąpi w sposób analogiczny do wybranego przez Klienta sposobu płatności. W przypadku, gdy Klient skorzystał przy zakupie z rabatu, zwrot należności umniejszony zostanie o wartość wykorzystanego rabatu, który Klient będzie mógł wykorzystać w przyszłych transakcjach o ile możliwość taka będzie wynikać z regulaminu określającego zasady przyznania rabatów lub bonów rabatowych.
- Klient będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania Reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów znajdują się pod następującym adresem: http://uokik.gov.pl, w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”. Klient będący konsumentem ma również możliwość skorzystania z unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem internetowym: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Klient niebędący konsumentem, dokonujący zakupu towaru w celu związanym bezpośrednio z jego z działalnością zawodową lub gospodarczą, ma prawo złożyć reklamację zgodnie z przepisami prawa, przy czym odpowiedzialność Administratora z tytułu rękojmi za wady fizyczne towarów ogranicza się do uprawnienia Klienta do żądania usunięcia wady bądź wymiany towaru. Administrator wedle swego wyboru niezwłocznie wadę usunie albo wymieni towar wadliwy na wolny od wad. Administrator może także odstąpić od umowy dokonując zwrotu zapłaconej ceny za towar dotknięty wadą fizyczną. W pozostałym zakresie odpowiedzialność Administratora z tytułu rękojmi za wady towarów w stosunku do Klientów niebędących konsumentami jest wyłączona.
VII. Odstąpienie od umowy dotyczącej Zamówienia
- Klient będący konsumentem może odstąpić od umowy dotyczącej Zamówienia bez podania przyczyn w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru, z zastrzeżeniem ust. 11 poniżej. Powyższe uprawnienie przysługuje także przedsiębiorcom, prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą, w zakresie w jakim przepisy prawa zrównują ich ochronę z konsumentami.
- Odstąpienie od umowy dotyczącej Zamówienia może nastąpić drogą elektroniczną na adres e-mail Administratora info@vinoandmore.pl bądź pisemną na adres Administratora. Zasady odstąpienia od umowy dotyczącej Zamówienia, w tym wzór formularza o odstąpieniu od umowy, z którego Klient może skorzystać, określone są w pouczeniu, stanowiącym załącznik nr 1 do Regulaminu.
- W przypadku, gdy w ramach jednego Zamówienia, Klient zakupił więcej niż jeden towar, odstąpienie dotyczyć może wszystkich lub tylko wybranych przez Klienta towarów, z zastrzeżeniem, że w przypadku gdy towar sprzedawany jest jako komplet lub zestaw – odstąpienie możliwe jest w stosunku do tego kompletu, zestawu.
- W przypadku odstąpienia od umowy dotyczącej Zamówienia, Zwrot towaru powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy dotyczącej Zamówienia. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem. Koszt odesłania towaru do Administratora ponosi Klient.
- W przypadku przekroczenia terminu odstąpienia od umowy lub terminu na zwrot towaru określonych w niniejszym artykule Administrator może odesłać Klientowi zwrócony towar na jego koszt.
- Niezastosowanie się przez Klienta do opisanej powyżej procedury odstąpienia od umowy, może skutkować opóźnieniem zakończenia procedury odstąpienia od umowy, a tym samym zlecenia zwrotu środków należnych Klientowi.
- W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy, Administrator dokonuje nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, zwrotu uiszczonej przez Klienta należności w sposób analogiczny do wybranego przez Klienta sposobu płatności, chyba że Strony zgodziły się na inny sposób zwrotu należności, który nie wiąże się dla Klienta z żadnymi kosztami. W przypadku, gdy Klient skorzystał przy zakupie z przysługującego mu rabatu, zwrot należności umniejszony zostanie o wartość wykorzystanego rabatu, który Klient będzie mógł wykorzystać w przyszłych transakcjach o ile możliwość taka będzie wynikać z regulaminu określającego zasady przyznania rabatów lub bonów rabatowych.
- Administrator może wstrzymać się ze zwrotem należności otrzymanych od Klienta, o których mowa w ust. 7 do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu odesłania towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy, umowa uważana jest za niezawartą odpowiednio w stosunku do towaru (kompletu, zestawu), od którego zakupu Klient odstąpił.
- Prawo odstąpienia od umowy dotyczącej Zamówienia nie przysługuje w przypadkach określonych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w szczególności w odniesieniu do towarów:
- nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji Klienta lub służących zaspokojeniu zindywidualizowanych potrzeb Klienta;
- ulegających szybkiemu zepsuciu lub mających krótki termin przydatności do użycia;
- dostarczanych w zapieczętowanych opakowaniach, które po otwarciu opakowania nie nadają się do zwrotu ze względu na ochronę zdrowia, lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- które po dostarczeniu ze względu na swój charakter zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- napoi alkoholowych, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli.
VIII. Korzystanie z Platformy
- W przypadku, gdy w ramach korzystania z Platformy dopuszcza się podanie danych osób trzecich innych niż Klient, wówczas Klient wprowadza takie dane tylko wtedy jeżeli użycie danych osoby trzeciej jest dopuszczalne przez przepisy prawa (np. uzyskał od osoby, której dane wprowadza, niezbędną zgodę na wykorzystanie jej danych w Platformie), a w razie nieuprawnionego przekazania przedmiotowych danych ponosi wszelką odpowiedzialność, jaka wiąże się z nieuprawionym przetwarzaniem danych osobowych.
- Klient korzystając z Platformy zobowiązany jest do powstrzymania się od jakichkolwiek działań o charakterze bezprawnym, a w szczególności od korzystania z serwisu bezpośrednio lub pośrednio w celu sprzecznym z prawem, w celu naruszenia przepisów prawa, od korzystania z serwisu w sposób sprzeczny z Regulaminem, dobrymi obyczajami lub powszechnie przyjętymi zasadami korzystania z sieci Internet, w sposób naruszający prawa Administratora, innych Klientów lub osób trzecich, w szczególności poprzez podawanie nieprawdziwych bądź cudzych danych, podszywanie się pod inne podmioty lub nadużycie posiadanych uprawnień, a także od dostarczania danych powodujących zachwianie pracy, przeciążenie systemów informatycznych lub nieuprawnione modyfikowanie danych zawartych w Platformie.
- Zabronione jest wykorzystywanie elementów graficznych (w tym logo logotypu Administratora) układu i kompozycji stron internetowych Platformy (tzw. layout), elementów graficznych, a także innych praw własności intelektualnej, bez wyraźnej, pisemnej zgody Administratora. Zabronione jest jakiekolwiek agregowanie i przetwarzanie danych oraz innych informacji dostępnych w Platformie w celu ich dalszego udostępniania osobom trzecim w ramach innych serwisów internetowych jak i poza internetem.
IX. Umowa z Administratorem
- Z chwilą dokonania rejestracji, o której mowa w pkt II Regulaminu, pomiędzy Klientem a Administratorem zostaje zawarta umowa na czas nieokreślony.
- W terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy, o której mowa w ust. 1 powyżej, Klient będący konsumentem może od niej odstąpić bez podania przyczyn. Odstąpienie od umowy może nastąpić drogą elektroniczną na adres e-mail Administratora info@vinoandmore.pl bądź pisemną na adres Administratora. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi, jeżeli skorzystał z usługi, w szczególności jeżeli złożył Zamówienie. Zasady odstąpienia od umowy z Administratorem, w tym wzór formularza o odstąpieniu od umowy, z którego Klient może skorzystać, określone są w pouczeniu, stanowiącym załącznik nr 2 do Regulaminu.
- Umowa może zostać rozwiązana przez Klienta w każdym czasie poprzez oświadczenie złożone drogą elektroniczną na adres e-mail Administratora info@vinoandmore.pl bądź pisemną na adres Administratora. Umowa ulega rozwiązaniu ze skutkiem natychmiastowym, przy czym rozwiązanie umowy nie zwalnia Klienta z obowiązku dokonania wynikającego z umowy rozliczenia (w tym dokonania zapłaty na rzecz Administratora w związku ze złożonymi Zamówieniami).
- Umowa może zostać rozwiązana przez Administratora za wypowiedzeniem, z zachowaniem 7-dniowego terminu wypowiedzenia.
X. Ochrona danych osobowych
- Administrator jest administratorem danych osobowych Klientów oraz osób wskazanych przez Klientów.
- Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności (stanowiącą załącznik nr 3 do Regulaminu).
- Administrator przetwarza dane osobowe w celach związanych z działalnością Administratora w ramach Platformy, w tym dane niezbędne do zawierania i realizacji umów sprzedaży (obsługi transakcji sprzedaży towarów, komunikacji z Klientami i rozpatrywania reklamacji), a także archiwizacji transakcji.
- Podanie Administratorowi danych osobowych jest dobrowolne, przy czym brak podania określonych danych osobowych może wiązać się z utrudnieniem bądź brakiem możliwości zawarcia umowy sprzedaży (Zamówienia), jej skutecznego wykonania czy zapewnienia właściwej obsługi posprzedażowej.
- W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się odpowiednie zapisy Polityki Prywatności, której treść dostępna jest w ramach Platformy.
XI. Postanowienia końcowe
- W przypadku zmiany Regulaminu Administrator poinformuje o tym Klientów na stronach Platformy. Regulamin wchodzi w życie od dnia wskazanego w jego zmianie, nie szybszym jednak niż 14 dni od dnia jego ogłoszenia przez Administratora. Klientów, którzy dokonali Zamówienia przed wejściem w życie nowego Regulaminu, obowiązuje Regulamin dotychczasowy.
- Administrator dostarczy Klientom posiadającym Konto w ramach Platformy zmieniony Regulamin w drodze poczty elektronicznej na podany przez nich przy rejestracji adres e-mail. Klienci przy logowaniu zostaną powiadomieni o zmianie Regulaminu i o możliwości jego akceptacji. Za akceptację zmian przez Klienta uważa się chociażby korzystanie z Konta, a przede wszystkim złożenie Zamówienia. Odmowa akceptacji zmiany Regulaminu jest równoznaczna z rozwiązaniem umowy z Administratorem, zgodnie z pkt XI.3. Regulaminu.
- W razie uznania niektórych postanowień niniejszego Regulaminu za nieważne w orzeczeniu sądu lub innego uprawnionego organu, pozostałe postanowienia pozostają ważne.
- W kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego.
- Wszelkie usługi dodatkowe Administrator może świadczyć na podstawie odrębnych regulaminów.
- Prawem właściwym dla umów pomiędzy Klientem a Administratorem na warunkach określonych w Regulaminie, jest prawo polskie. Wszelkie spory, które wynikną na tle stosowania niniejszego Regulaminu będą rozstrzygane przez właściwe polskie sądy powszechne.